El nostre menjador!

Escola Campderrós

Activitats 1r trimestre 2019

Tot seguit us expliquem les activitats que hem fet durant tot aquest 1r trimestre.

Algunes de les fotografies són diapositives. Per veure-les totes haureu de clicar damunt d'elles.

L'illa dels pirates.

Els nens i nenes de P4 fins a 2n han pogut gaudir d'un espai que l'hem anomenat "L'illa dels pirates" que és una aula amb quatre racons diferents que tot  seguit us ensenyem.

Les monitores han fet diferents grups de 8 nens i un dia a la setmana durant 15 minuts cada grup, venen al despatx i es posen a jugar en el racó que els hi toca.

En aquest espai els nens i nenes juguen lliurement i aprenen a compartir i a posar-se d'acord per utilitzar el material per construir alguna cosa, d'aquesta manera fomentem el treball en equip.

Racó de la cascada

En aquest racó els nens tenen una estanteria amb caixes plenes d'objectes del mar (animals, algues, pedres...), un vaixell pirata i uns ninos que són pirates per jugar lliurement.

Racó de la lectura

En aquest racó els nens i nenes tenen una estanteria amb llibres que parlen dels pirates i amb contes per poder agafar-los i estirar-se al terra damunt de la catifa per llegir-los.

Racó de la terrra

En aquest racó els nens i nenes disposen d'una taula plena de sorra i una estanteria plena d'objectes de la natura (pedres, fusta, pals, taps, pinyes...), roba, animalets i ninos per jugar damunt de la sorra.

Racó de les manualitats pirates

En aquest racó els nens i nenes poden fer manualitats pirates juntament amb la monitora.

L'illa dels pirates

Primària treballa un nou hàbit: Parar la taula

De 1r fins a 6è

Aquest curs els nens i nenes de 1r fins a 6è paren taula abans de dinar. Això s'ha fet perquè d'aquesta manera els nens i nenes sols passen per cuina per rebre el menjar i seure a la taula. Amb això hem millorat la fluïdesa per entrar al menjador i d'aquesta manera els nenes i nenes de 5è i 6è els dies que tenen educació física per la tarda, entren a menjar més aviat i disposen de més temps per poder fer la digestió.

Valoració: Creiem que està anant molt bé ja no tan sols pels nens i nenes de 5è i 6è que fan educació física sinó també ens ha anat molt bé per treballar l'hàbit de parar la taula. Els grups de 1r, 2n i 3r porten un barret de cuiner i quan acaben de parar la taula, fem que els seus companys els hi agraeixin el fet de trobar tots els estris a la taula.

Els nens i nenes de Primària paren la taula

Hem pintat dos murals pel menjador

Han col·laborat nens i nenes de 5è i 6è

Alguns nens i nenes ens varen ajudar a pintar dos grans pòsters per penjar a les parets del menjador. Un parla de les fruites i l'altre de les verdures, així d'aquesta manera tan divertida i entretinguda intentem fer-los entendre la importància d'aquests aliments en una dieta equilibrada. A més d'aquests pòsters, els nens i nenes de 5è i 6è varen voler fer un semàfor on es poden veure quins aliments es poden consumir diàriament, 2 o 3 cops a la setmana. Moltes gràcies per la vostra col·laboració. Han quedat genials! Heu fet una molt bona feina!

Aquest trimestre hem jugat la lliga de bàsquet

Hi ha participat els grups de 4t, 5è i 6è

Aquest trimestre hem començat organitzant la lliga de bàsquet pels grups de 4t, 5è i 6è. Han participat molts nens i nenes i això ens ha permès poder fer bastants equips. Quan organitzem activitats esportives com aquesta, tenim molt en compte treballar els valors amb tots els participants: saber guanyar i perdre, respectar als jugadors del teu equip i de l'equip contrari, respectar les decisions arbitrals...

Valoració: Estem molts contents i contentes del resultat final d'aquesta activitat ja que els nens i nenes participants s'ho varen passar molt bé i hi hagut molts pocs conflictes degut al gran treball fet pels monitors i monitores. Moltes felicitats a tots i a totes!!

La final de la Lliga de bàsquet

El comecocos nadalenc

A principis de desembre els nens i nenes de 1r, 2n, 3r i 4t comencen a tenir interès pels "comecocos" i nosaltres (els monitors/es) ens plantegem la idea de fer un "comecocos nadalenc" ja que tenim molt a prop les festes de Nadal. I aquí teniu el resultat. En els nens i nenes es hi va encantar la idea i s'ho varen passar molt bé muntant i pintant.

Bones festes amb el "Comecocos  Nadalenc"

Uns pirates visiten als nens de P4 i P5

Tres nenes i dos nens de 5è es van oferir per fer de pirates i cantar i ballar amb els nens de P4 i P5. Tant petits com grans ens ho vàrem passar genial!!

Cantem i ballem amb els pirates.

Mireu aquest vídeo i veureu que bé que ens ho vam passar:

L'equip de monitors i monitores i cuina celebrem la Castanyada o Halloween i el Nadal

Com cada any els monitors i monitores del menjador juntament amb el personal de cuina celebrem les festes de l'escola. D'aquesta manera es crea un vincle molt divertit entre els nens i nenes. Aquest primer trimestre hem celebrat La Castanyada i Halloween i el Nadal.

Ja podem saber què mengem cada dia.

En aquest cartell que està a dins del menjador, cada dia dos nens o nenes escriuen el que hi ha de menjar: primer i segon plat i els postres.

També tenen penjat el menú del mes i així poden consultar el què menjarem durant tota les setmanes.